Nina Ricci

Založeno: 1932

Země: Francie

Zakladatel: Nina Ricci

Tagy: , ,

Také si říkáte, jak to ty Francouzky dělají, že jsou stále elegantní a šik? Odpověď je v jednoduchých ingrediencích. Mají svůj vlastní styl a v šatníku ukryté oblíbené a kvalitní kousky doplněné stylovými dámskými doplňky. A právě tyto přísady jsou namíchané i v celosvětově známé módní značce Nina Ricci.

Zakladatelka značky, jež je do dnešních dnů symbolem pařížského půvabu a ženskosti, Maria Nielli, lépe známá pod uměleckým jménem Nina Ricci, se narodila v roce 1883 v italském Turíně. Jako dvanáctiletá se Nina stěhuje s rodinou do Francie, kde naplno propuká její nadšení pro módu, svět střihů, barev, tvarů a vůní.

Právě zde se rozhodla vyučit a pracovat jako krejčová a její mistři si brzy všimli, že klobouky, které sama navrhuje, jdou na dračku. Již v 19 letech byla vedoucí v krejčovském salonu, v němž pracovala. O 4 roky později se stala i hlavní návrhářkou tohoto salonu.

Roku 1904 se Maria provdala za klenotníka Luigiho Ricci, změnila tak jméno na Maria Ricci a porodila svého jediného syna Roberta.

Od roku 1908, kdy už si běžně nechává říkat přezdívkou Nina. Tento rok také začíná pracovat pro salon Raffin, kde zůstává neuvěřitelných dlouhých 20 let na pozici designérky a získává tak mnoho drahocenných zkušeností. 20 let je dlouhá doba a Nina Ricci chce stále více začít pracovat sama a prosadit některé své zajímavé nápady a trendy, s nimiž její zaměstnavatel nesouhlasí. Nina tuší, že se šéfem nad sebou mnoho nápadů nemá šanci prosadit.

A tak v Paříži v roce 1932 otevírá vlastní obchod společně se svým synem Robertem Ricci. Obklopit se mladými lidmi a naslouchat jejich radám a názorům se ukázalo jako skvělý a klíčový nápad. Každý její další krok na vlastních nohou byl triumfální a štěstí opravdu stálo na její straně. Experimentovala s novými materiály a designy rovnou na těle manekýn. Jejím základním stylem byla nejvyšší ženskost, perfektní siluety, rafinovanost ve volbě doplňků a vynikající zhotovení konečných modelů.

Nina dokonale znala požadavky a potřeby svých klientů upřednostňujících klasické modely před extravagantními kousky, které byly tou dobou také populární. Její věci byly prostě jednoduše elegantní a přitom nositelné. Strohé návrhy představila i ve své první kolekci v podání malých černých, kostýmků klasického střihu a dvoudílných šatů. Její vkus a smysl pro klasickou luxusní módní eleganci ji dostává do pozice nejžádanější návrhářky mezi bohatými Pařížankami.

I přes hospodářskou krizi, která ochromovala celý průmysl, značka Nina Ricci prosperuje a rozšiřuje malý obchůdek na obrovský módní dům, působící ve třech jedenácti podlažních budovách. Velkému úspěchu se těší nejen ve Francii, ale i v dalších světových městech – New Yorku nebo Londýně. Druhá světová válka ale bohužel přerušila veškeré hezké věci, které se na světě děly. Lidé během ní logicky neměli náladu na hezké oblékání atd. Celosvětové uznání tak získává ale až po skončení druhé světové války.

V poválečném období se firma snaží, prostřednictvím oděvů, v lidech probudit novou touhu znovu žít a přesvědčit je, aby se vrátili k používání oblečení šitého na míru. V roce 1948 pořádá velkou a velmi úspěšnou obří módní přehlídku v Louvru, jež je nápadem Roberta Ricci, a na které 150 krásných modelek předvádí šaty nejprestižnějších značek v čele s modely Niny Ricci.

V této době také přichází společnost na trh s jedinečnými parfémy, bez kterých by se nemohla obejít žádná Pařížanka. První parfém, Coeur Joie, vyrobil Robert již v roce 1946, ale ten, který se stal nejproslulejším a dodnes žádaným přišel až o dva roky později ve flakonu s holubičkami –
L’Air du Temps.

Značka nabízí nejen úžasné a stěží popsatelné kombinace čarovných vůní dámských i pánských parfémů, ale i jejich stylově působící flakony s drobnými luxusními detaily v podobě peříček, mašliček či již zmíněných holubiček.

Začátkem 50. let se madame Ricci rozhodla zpomalit pracovní tempo a přenechala vedení podniku svému synovi Robertovi. Hlavním návrhářem se stal Belgičan Jules Francois Crahay, jehož kolekce z roku 1959 získaly obrovský úspěch. V 90. letech pak dodali značce novotu a pestrost návrháři Massimo Guissain a Nathalie Gervais. A v současnosti společnost vede Peter Coping, který dříve pracoval i pro Marca Jacobse nebo Luise Vuittona.

Během mnoha let svého působení se značka Nina Ricci přestala omezovat pouze na šaty a parfémy. Uvedla i řadu módních doplňků, luxusních šperků a koženého zboží. Například brýle této značky jsou jasnou ukázkou jednoduché francouzské elegance a šarmu, a hodinky nesoucí jméno této návrhářky se vyznačují též nejvyšší pečlivostí a ženským, rafinovaným a nadčasovým stylem. Mašle, ptáčci a květinové motivy zdobí pouzdra nebo číselníky hodinek stejně jako krásné šaty.

Nina Ricci zemřela v roce 1970, ve věku 87 let, zanechala po sobě nejen skvostné impérium, ale i legendu o chuti do života, o lásce, kráse, vášni, nadšení, odhodlání a odvaze zdolat všechny překážky nejen ve světě módy.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Google.com, Nina Ricci official page

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!