Moschino

Založeno: 1983

Země: Itálie

Zakladatel: Franco Moschino

Humor a ironie jsou nepostradatelnými prvky značky, kterou v roce 1983 založil a po sobě pojmenoval Ital Franco Moschino.

Návrhář, přezdívaný „italský J. P. Gaultier“, se narodil nedaleko Milána a svou budoucnost od malička viděl spíše v malířství, než v módním průmyslu. V počátcích pracoval jako designér reklamy a navrhoval plakáty, letáky a katalogy. V této branži se setkal s módním mágem Versacem, a ten přesměroval jeho kariérní sny k módě.

Ve svých 23 letech začal jako pracovat jako návrhář u společnosti Cadette a díky svému talentu se v roce 1977 dostal k založení vlastní firmy Moonshadow.

Roku 1983 představil světu svou oficiálně první kolekci Moschino Couture, při níž dokázal svůj smysl pro kreativitu a pro humor například tím, že natiskl na oblečení imitaci typického saka značky Chanel.

Od začátku bylo jasné, že Franco Moschino jde proti konzervativnnosti a upjaté modely u jeho značky nikdy nenalezneme. Zkoušel kombinovat na první pohled nehodící se barvy i materiály,jeho modely vynikaly nápaditostí, vtipem a značkou dávkou extravagance. Jeho mnohdy výstřední modely se však od kritiků dočkaly jen chvály.

V 80. letech byly založeny nové řady Cheap and Chic a Moschino jeans a začaly se objevovat také parfémy, módní doplňky a šperky, které může nosit opravdu jen ten, kdo se nebojí pohledů kolemjdoucích.

Od předčasné smrti Franca Moschina v roce 1994 je kreativní ředitelkou jeho bývalá asistentka Rossella Jardini, která má stejný smysl pro extravaganci jako sám zakladatel. Jardini tedy společně s týmem návrhářů vede společnost ve stejném módním stylu jako Moschino. Z jejich tvorby nadále vyzařuje nadsázka a elegantní lehkost.

Od roku 1999 je značka Moschino součástí Aeffe Group, výrobní firmy Alberty a Massima Ferretti. To ale neubralo na její originalitě a nevšednosti, ba naopak. O dva roky později například vystoupily modelky na přehlídce s natáčkami na hlavě a v roce 2006 předvedly kolekci Cheap and Chic jako postavy Minnie Mouse s mašlemi, puntíky a novinami.

Velmi smyslně zapůsobily krátké saténové a hedvábné šaty ve stylu konce 50. let z kolekce jaro 2007 nebo kostýmy vytvořené na turné zpěvaček Madonny či Kylie Minoque.

To co ale v žádné kolekci nesmí chybět je červená barva. Sygnalní červená totiž podle Moschinových návrhářů reprezentuje bytostnou radost ze života.

V současnosti si lze od této značky pořídit jeansy, trička, šály, šaty, parfémy, doplňky i již zmíněné šperky, to vše v nepřehlédnutelných barevných kombinacích a kreativním stylu.

Moschino nám zkrátka ukazuje, že móda je opravdu hra.

Článek vytvořila Kateřina Kočandrlová, zdroj obrázků: Moschino Facebook

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!