Jil Sander

Založeno: 1968

Země: Německo

Zakladatel: Heidemarie Jiline "Jil" Sander

„Nejčistší formou luxusu je zjednodušení.“ To je filozofie německé návrhářky Jil Sander, která se svým hezkým obličejem byla ideální propagátorkou pro vlastní značku, kterou pojmenovala po sobě. A také že svou krásu v reklamní kampani použila – v roce 1978 hleděla její tvář na svět z reklamních plakátů na parfémové řady Jil Sander Womer Pure.

Jil Sander se narodila v listopadu roku 1943 v Hamburku, kde vyrůstala se svou matkou. Vystudovala textilní designérství v Krefeldu, ze kterého v roce 1963 promovala a stala se tak textilní inženýrkou. Poté dva roky strávila v Los Angeles na University of California jako výměnná studentka. Po návratu zpět do Německa pracovala jako redaktorka ženského časopisu Petra, a to až do roku 1968, kdy začala navrhovat svou první kolekci a otevřela první butik na předměstí Hamburku.

Z počátku prodávala nejen své vlastní návrhy, ale i výrobky Thierryho Muglera, Sonii Rykiel a dalších návrhářů.

Oficiálně první kolekce, představená v roce 1975 v Paříži, nebyla zrovna hitem. V té době totiž panoval v módě blyštivý a pestrý styl preferovaný Claudem Montanou, a tak si na první pohled stroze působící móda Jil Sander nezískala zrovna veliký obdiv.

Svého snu a odhodlání se ale návrhářka vzdát nehodlala a s rokem 1990 si konečně začala získávat pozornost všech žen, toužících po novém vzhledu. Na trh přišla s elegantními kabátky, krátkými blůzkami a kalhotovými kostýmy, které byly jednoduché, ale precizně zpracované.

Jil Sander si vždy potrpěla na vysoce kvalitní materiály nekřiklavých barev. Preferovala především šedou, modrou, béžovou či klasickou černou a bílou, díky nimž jsou také její modely snadno kombinovatelné s jinými kousky a dávají tak ženám možnost tvořit více outfitů.

Střízlivý luxus, elegance, inovativní design, posedlost detailem i nadčasovost, to vše jsou slova charakkterizující značku Jil Sander. Modely určené od počátku především ambiciózním ženám nejsou přehnaně zdobené, ale každou svou nositelku učiní nepřekonatelně elegantní a šik.

Právě tato žena, která nezůstala jen u navrhování a zhotovování svých modelů, zavedla dnes již běžně známý tzv. cibulový vzhled (německy Zwiebel-Look) spočívající ve vrstvení různých kousků oblečení.

Aby ale nezůstalo jen u oděvů, předvedla tato módní společnost i řadu brýlí, kožených doplňků i parfémů. První vlaštovkou v oblasti vůní byla již zmíněná Pure Women a hned po ní i Pure Men v roce 1978.

Roku 1998 se dokonce značka Jil Sander spojila s německou značkou sportovního oblečení Puma a výsledkem byla velice úspěšná kolekce tenisek.

Od roku 2005 je kreativním ředitelem společnosti Jil Sander Belgičan Raf Simons, který již dříve získal dobré jméno jako návrhář pánských i dámských kolekcí a jenž módu chápe jako „politické prohlášení svobody a nezávislosti“.

I dnešní kolekce této populární značky nepostrádají elegantní důvtip, jsou stále výjimečné, stylové, a proto také úspěšné.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Oficiální Facebook stránka

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!