Gucci

gucci-logo

Založeno: 1921

Země: Itálie

Zakladatel: Guccio Gucci

Tagy: , , ,

Značka s logem dvou spletených G je neomylným symbolem pro italské návrhářské umění, vynikající kvalitu a vyjmečnou krásu. Je považována za nejprestižnější a snad i nejlépe rozpoznatelnou značku na světě. Není tedy udivující, že patří mezi ty nejprodávanější s ročními výnosy dosahujícími neuvěřitelných osmi miliard amerických dolarů.

Na začátku toho všeho ale stál pouze jeden muž s obyčejným snem – prodávat své kožené zboží.

Guccio Gucci byl znám svou láskou ke koním, proto jeho první obchůdek, otevřený roku 1921, nebyl obchodem s klasickou módní konfekcí, ale jednalo se o butik s výrobky z vysoce kvalitní kůže a s vybavením pro jízdu na koni. Kromě toho sem tam zabrousil do výroby zavazadel a kabelek.

Během několika let si značka Gucci vydobyla takový úspěch, že přilákala i známou a především solventní klientelu, jež prahla po kabelkách, inspirovaných jezdeckými brašnami, botách, rukavicích i páscích z jeho dílny. Mezi pravidelné zákazníky značky Gucci patřila například i Grace Kelly, Andrey Hepburn nebo Jackie Kennedy.

Během těžkých let za druhé světové války se však nedostávalo klasických materiálů na zpracování zboží, a tak se Guccio musel poohlédnout po něčem jiném než kůži. A tak spatřily svět tzv. Bamboo bag – kabely a kabelky s bambusovou rukojetí se rázem staly hitem a nutno podotknout, že jsou v prodeji i dnes.

Zakladatel společnosti se však nemohl těšit ze svých úspěchů příliš dlouho. Po jeho smrti v roce 1953 se firmy ujímají jeho synové Vasco, Aldo a Rodolfo, kteří na konci 50. let otevírají butiky v New Yorku, Paříži i Londýně. V této době také uvedli na trh mokasíny, které se staly doslova trhákem dané doby.

Společnost prosperuje. Pro Jacqueline Onassis vytváří kabelku přes rameno pojmenovanou Jackie O, pro Grace Kelly navrhuje slavný hedvábný šál s květinovým potiskem, Liz Taylor nosí tašku Hobo Unisex, která dodnes patří ke standardní nabídce značky.

Historie Gucci ale není jen plná úspěchů a oblíbenosti, ale také intrik a krve. V 80.– 90. letech hvězda slávy této značky začíná pohasínat. Firma odbočila od své základní vize a rodina propadla chtíči peněz a moci. Rodinné spory tragicky vyvrcholí roku 1993, kdy je vnuk zakladatele Maurizio Gucci zavražděn na objednávku vlastní manželky. Společnost musí čelit nejen řadě finančních problémů, ale i svou pověstí, že začíná být známá spíše svými skandály než-li módou.

Radikální změna přichází s novým uměleckým ředitelem Američanem Tomem Fordem, který značce vdechl nový život. A to tím, že osvěžil její vzhled svými přitažlivými a provokativními modely, velkými reklamními kampaněmi se slavnými fotografy a topmodelkami. Ukázal tak, že nejde o žádné levné módní kousky. Naopak opět začal stavět na mimořádné kvalitě a luxusu a výrobky s označením Gucci se vrátily na ztracenou pozici.

V roce 2004 opouští T. Ford podnik společně s předsedou představenstva Domenicem de Sole a zakládají vlastní firmu Tom Ford Company, která od roku 2006 vytváří kosmetickou řadu pro Esteé Lauder.

Vedení Gucci se ujímá nová a talentovaná návrhářka Frida Giannini, jež s každou novou kolekcí vyráží dech celému světu.

Dnes už snad neexistuje žádný člověk, který by ještě neslyšel o módních doplňcích nesoucích hrdě jméno GUCCI. Kabelky proslulé neotřelým stylem a designem, nejdražší džíny ,,Genius jeans“ (cca 62000Kč), kterým se podařilo svou cenou dobít i čestné místo v Guinessově knize rekordů. Sluneční brýle, hodinky i parfémy. Nejslavnější parfém nese název Envy, což v překladu znamená ,,závist“ a dokonale tak vystihuje auru, kterou fenomén Gucci vyzařuje.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Google.com, Gucci official page

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!