Escada

Založeno: 1978

Země: Německo

Zakladatel: Wolfgang a Margaretha Ley

Tagy:

Eleganci a radost ze života ztělesňuje značka nesoucí jméno podle plnokrevného dostihového koně z Irska – Escada.

Mezinárodní luxusní firmu, zaměřující se především na dámskou módu, založili v roce 1976 manželé Wolfgang a Margaretha Ley v německém Mnichově.

Švédská rodačka a úspěšná modelka dříve pracovala jako švadlena u Švédského královského dvora, kde nasbírala mnoho zkušeností a dovedností pro návrhářství a výrobu šatů a její muž se staral v nově založené společnosti o administrativu a finanční záležitosti. A tak jeho talent pro marketink a její cit pro design učinily ze značky Escada jednoho z největších producentů dámského oblečení a nejen toho.

Popularita novinky v módním světě rapidně stoupala a to hlavně díky Margarethiným návrhům a špičkové kvalitě. Šaty okouzlovaly svou ženskostí, náročnými výšivkami, komplikovanými pletenými vzory, exkluzivními materiály či neobvyklými kombinacmi barev.

Díky své hravosti s barvami si Margareth brzy vysloužila pověst „té, která ráda používá jasné a živé barvy“.

První špičková řada Escada byla natolik úspěšná, že dodala společnosti odvahu k nepřetržitému rozšiřování sortimentu a přidáváním dalších nových kolekcí.

Brzy se na trhu objevila podznačka Laurel, která obsahovala oblečení určené pro střední cenovou kategorii a rovněž se stala trhákem, dokonce překonala o pár kousků prodej své mateřské Escady.

Od roku 1990 se firma začala věnovat také parfémům a vytvořila kosmetickou řadu Escada Beauty specializující se také mýdla, sprchové gely a jiné doplňky pro krásu těla i pleti.

První parfém, který vytvořil známý nos na úžasné vůně Michel Almairac, měl silnou květinově kořeněnou vůni, nesl jméno po zakladatelce značky a prodával se ve flakonu s tvarem srdce.

Celkově se značka zaměřuje spíše na dámské parfémy se sladkými, ovocnými či květinovými vůněmi, ale najdeme mezi nimi i parfémy pánské, například Moon Sparkle nebo Magnetism for Men.

V roce 1994 značka předvedla vlastní kolekci doplňků včetně bot, kabelek, šperků, spodního prádla, rukavic a šál. Navíc také začala spolupracovat s firmou Procter and Gamble. V témže roce byla také stvořena další podznačka Escada Sport.

V 90.letech se ale prodeje spíše snížily, po smrti Margarethy Ley (1992) začala mít firma problémy a velké dluhy. Krize, i přes snahu, kterou projevil přizvaný návrhář Todd Olaham, tím že uvedl novou kolekci pojmenovanou na počest zakladatelky Escada Margareth Ley, pokračovala až do nového tisíciletí. Překonána byla až v roce 2004, kdy společnost uvedla na trh svou první kolekci určenou pro děti Escada Kids.

O tři roky později pak přišla kolekce v Saint-Tropez stvořená mistrem Stefanem Szcesnym, jedním z nejlepších německých návrhářů.

V srpnu 2009 vyhlašuje společnost Escada, bankrot, kvůli veliké mezinárodní expanzi a komplikacím započatých v 90. letech.Odkupuje ji miliardářská indická rodina v čele s Lakshmim Mittalem, jehož dcera Megha Mittal je v současné době majitelkou a prezidentkou společnosti.

„Escada je zkratka pro řemeslně kvalitní krejčovinu a dává ženě pocit jistoty. Rádi bychom na sebe mysleli jako na nejlepšího přítele ženy, na kterého se lze spolehnout.” prohlásila Megha v jednom z rozhovorů.

Značka Escada tedy nadále zůstává leaderem ve světě dámské módy. Každámladá elegentní žena zde najde to co potřebuje, od šatů, kabelek a bot, přes parfémy, brýle až po dětskou nebo sportovní módu.

V současnosti má společnost zastoupení ve více než 60 zemích světa a její obchody jsou rozsety především po Severní Americe, západní a východní Evropě a Asii.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Google.com, Escada oficiální FB

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!