Diesel

diesel logo

Založeno: 1978

Země: Itálie

Zakladatel: Renzo Rosso

Tagy: , , ,

Divokost, nezávislost, síla a nadčasovost… to vše prezentoval Ital Renzo Rosso, když roku 1978 zakládal značku s názvem pohonné hmoty a přidal k ní logo indiána kmene Čerokí. Šlo o značku Diesel. Extravagantní styl, který se dokáže změnit ve styl nesměle vyhlížející se ukázal, jako dobře zvolená obchodní strategie, a to především u džínů, jichž je Diesel nejznámějším výrobcem.

Rosso v roce 1978 pracoval pro společnost Moltex. Tuto společnost vlastnil pan Adriano Goldschmied a Rosso využil půjčky od svého otce a odkoupil od něj 40% této společnosti. Spolu se pak dohodli na změně jména firmy na DIESEL a soustředili se hlavně na výrobu a designy džínů. Kalhot, které válcovaly svět. Dařilo se, a tak pokračovali v dalších módních kouscích pod značkou Diesel.

V roce 1985 došlo k zásadní změně. Rosso odkoupil zbytek podílu od Goldschmieda za 500.000USD. Rozmach této italské módní společnosti nastal až v tomto roce. O šest let později se značka dostala do podvědomí celého světa pomocí velké mezinárodní kampaně.

Sám Rosso o sobě říká – marketing jsem se naučil v USA, kreativitu v Itálii a systém v Německu. V roce 2009 byl obrat společnosti 1.300.000.000USD.

První prodejna byla otevřena roku 1991 na Lexington Avenue v New Yorku, přímo naproti velkému obchodu Levis. Džíny Diesel vypadaly oproti „Leviskám“ obnošeně a ošuntělě, protože byly seprané a samá díra, ale právě díky těmto vlastnostem se staly obrovským hitem. Uvolněný a rebelský styl si zamilovala generace dospělých, teenagerů i dětí.

Společnost Diesel se ale dávno nezaměřuje jen na výrobu džínů, byť zůstavají její prioritou. Sortiment byl postupně rozšířen o dětské oblečení, obuv, doplňky, hodinky, brýle, zavazadla, kožené zboží, plavky, prádlo, kosmetiku a parfémy.

Kromě toho má Diesel podkategorii Diesel Style Lab, což je značka zaměřená na klientelu z vyšší příjmové skupiny nebo také vlastní sportovní značku 55-DSL.

Design svých modelů si firma navrhuje sama, každá kolekce je tak nejen kvalitní, ale i unikátní a odpovídající nejnovějším módním trendům.

Ani parfémy Diesel Fuel For Life, Plus Plus Masculine nebo Only The Brave v regálech nepřehlédnete. Naopak. Bezpečně je poznáte podle odvázaných a designově zajímavých obalů.

V posledních letech věnuje společnost Diesel pozornost především mladé generaci, a to sponzorováním projektů jako Charitativní vídeňský ples proti AIDS, festival Sundance Film nebo Diesel-U-Music. Na módních veletrzích má společnost vždy jeden z největších „stánků“ a vždy jde cestou lehkého rebelství.

Obrovská kampaň značky Diesel s názvem „BE STUPID“ otřásla i světem marketingu. Skvělé a vtipné vizuály s hláškami jako: „Chytrost má mozek, bláznovství má koule!“ nebo „Chytří kritizují, blázni vymýšlejí!“ si zamilovali blázni po celém světě. Pár těchto vizuálů najdete v galerii pod tímto článkem.

Maličkou třešničkou na dortu úspěchu této celosvětově dostupné značky je, že od roku 2008 je jednou z prvních společností, jejíž oblečení se objevuje i ve videohrách.

Diesel zkrátka nelze ignorovat, pokud si potrpíte na originalitu a nezávislost v oblékání.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Google.com, Diesel official page

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!