Bulgari

Založeno: 1884

Země: Itálie

Zakladatel: Sotirio Bulgari

Tagy: , , ,

Luxusní oděvy a šperky podmanivé krásy nám nabízí značka s výrazným italským stylem – Bvlgari (Bulgari).

Nenechte se zmást názvem připomínající Bulharsko nebo cokoliv s ním spojeno. Tato značka, známá po celém světě, nese jméno podle svého zakladatele řeckého původu Sotiria Bulgari a založena byla v Itálii.

Sotirio Bulgari se narodil v malé vesničce Paramythia do rodiny zpracovatelů stříbra. Výrobě šperků se věnoval od malička a projevoval nejen zájem o tuto práci, ale i značnou dávku talentu. Již ve svých 20 letech si Bulgari otevřel první vlastní obchůdek, kterému se od počátku dařilo.

Brzy mu rodný Kypr připadal lehce regionální a rozhodl se emigrovat do Itálie s cílem oslovit širší spektrum zákazníků. Jeho kroky původně směřovaly do Neapole, ale nakonec se roku 1884 usadil v hlavním městě Římě.

Z počátku své šperky Bvlgari nabízel jen po domech a na ulicích Pincio nebo před Francouzskou akademií. Se splněním svého snu ale dlouho neotálel a ještě téhož roku otevřel obchod, pojmenovaný po sobě. Bylo to v ulici Via Sistino v jedné z prestižních čtvrtí.

Luxusní klenoty Bulgari inspirované nadčasovou krásou řeckého a římského umění, které Sotirio obdivoval, uchvátily mnoho klientů. Jeho obchod se stal brzy známým a velmi vyhledávaným místem, na které se začínala sjíždět smetánka prahnoucí po kvalitních špercích, jež jsou perfektním vyjádřením módního stylu, šarmu a kombinují krásu Řecka a Itálie.

Další obchod, pojmenován podle románu od Charlese Dickense Old Curiosity Shop, byl otevřen v roce 1905 na luxusní ulici Via dei Condotti. Značka Bvlgari se již pyšnila svou stálou klientelu, která se neustále rozšiřovala. Zde se nenabízely jen tak ledajaké šperky, sám Bulgari pečlivě vybíral ty nejvzácnější a nejkrásnější kousky a materiály, aby byli jeho zákazníci na 100% spokojeni.

Jeho výrobky jsou typické jednoduchými a přesto nápaditými rysy. Náušnice Bvlgari, náhrdelníky, náramky, brože i hodinky Bvlgari jsou výrazné, masivní, exotické a přesto stále elegantní. Odvážné spojení materiálů a propracovaný design, to je to, co je dělá jedinečnými a žádanými.

Talent a vášeň pro výrobu šperků zdědili i Bulgariovi synové Giorgio a Constantin, stejně tak jako on sám po svém otci. V roce 1934, dva roky po otcově smrti, převzali jeho místo ve firmě, zrekonstruovali a rozšířili jeho obchod a v dubnu téhož roku zorganizovali velkolepé slavnostní znovuotevření.

Po skončení 2. světové války společnost expandovala za brány Itálie a jelikož se značka konečně mohla vymanit ze striktního vlivu francouzské školy, vytvořila si vlastní unikátní styl podmíněný klasicismem a italskou renesancí.

V 70. letech začala Bvlgari svá klenotnictví otevírat například v Monte Carlu, Paříži, Ženevě nebo New Yorku a okouzlovala tak svými šperky a drahokamy téměř celý svět. Vždy ale byla značka Bulgari jiná a šla svou cestou (nechtěla se podobat Tiffany a dalším luxusním značkám šperků).

Stejně jako u většiny módních značek bylo i u Bvlgari jen otázkou času, kdy prorazí na trh s parfémy. Stalo se tak v roce 1993, kdy byla představena první smyslná vůně s názvem Bulgari Eau Cologne au thé vert. Stejně jako další parfémy nesoucí logo této značky ztělesňovala krásu, vznešenost, rafinovanost a eleganci a pyšnila se unikátním složením navrženým s citem a vytříbeností.

Roku 1997 vznikla první kolekce hedvábných ručně vyrobených šátků s originálním designem a o rok později také kolekce kožených kabelek a slunečních brýlí. Nabídka sortimentu byla kompletní v roce 1999, kdy na trh dorazila i kolekce dárkových předmětů.
V současnosti tedy původně šperkařská společnost nabízí nejen klenoty, které si zákazníci mohou vyzkoušet v absolutním soukromí, které poskytují prostory v zákoutí obchodů, ale i celou řadu dalšího luxusního zboží, včetně kabelek Bvlgari, šál, vzácných edic vějířů, mís, talířů či tabatěrek, z nich některé kousky jsou zdobeny velice drahými kameny.

Jméno Bvlgari nesou také přepychové hotely této firmy, které se nachází v nejrůznějších rekreačních centrech světa a jejichž filozofií není nic jiného než luxus a kvalitní služby. Hotel Bvlgari je vždy rájem pohodlného luxusu a přepychu.

Dnes společnost mající více než 240 poboček vedou Paolo Bulgari ve funkci prezidenta společně s více-prezidentkou Nicolou Bulgari a bratrancem Francescem Trapani na pozici výkonného ředitele.

Přestože v roce 2001 zaznamenala firma úpadek, kvůli teroristickým útokům a následné krizi, dnes její vývoj znovu jednoznačně stoupá stejně jako počet zákazníků.

Bvlgari si vydobyla přední umístění na poli prestižních výrobců šperků a jejich díla zdobí těla milionů krásných dívek a žen.

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Google.com, Bulgari official page

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!