Benetton

Založeno: 1965

Země: Itálie

Zakladatel: Sourozenci Benettonovi

Každý model nabídnout asi v 15 barvách… To byla hlavní myšlenka, s níž byla v roce 1965 založena firma, která dnes patří k největším mezinárodním módním impériím, Benetton.

Značka byla založena sourozenci Benettonovými a přestože jako zakladatel je určován Luciano Benetton, prvotní nápad se zrodil v hlavě jeho tehdy dvacetileté sestry Guiliany. Ta dokonce prodala kolo svého bratra, aby si mohla koupit vlastní pletací stroj a realizovat doma své první návrhy. A protože na svou pletenou módu slyšela samou chválu, navrhla bratrům založení rodinného podniku.

Luciano zastal místo šéfa a předsedy, Guiliana se starala o návrhy, bratr Rodrigo vedl administrativu a finance a poslední Carlo řídil výrobu.

Již v roce 1968 otevřeli první butik v italském městečku Belluno a o rok později další na Rue Bonaparte v Paříži, kde byla představena první kolekce svetříků v přibližně padesáti barevných odstínech.

Krátce na to Luciano potkal úspěšného podnikatele Flavia Briatoreho, který brzy pomohl jméno Benetton dostat i na americký módní trh.

Hlavním cílem Benettonu bylo tvoření módy dostupné všem mužům, ženám, teenagerům i dětem. Srdce zákazníků si získala kombinací barev, kvality, stylu a rozmanitými vzory.

Vytvořeny byly také tři základní linie sortimentu, a to United Color of Benetton, zkráceně UCB, která nabízí každou sezónu novou kolekci pro muže i ženy, UCB Kids určená dětem a řada Undercolors of Benetton, v níž si můžeme zakoupit luxusní spodní prádlo vysoce kvalitních materiálů.

V roce 1986 se firma změnila na akciovou společnost Benetton Group S. p. A., která získala a nadále získává podíly v různých módních značkách celého světa. Pod hlavičkou Benetton už proto nenajdeme jen oblečení, ale také doplňky, hodinky, bytové textilie, kuchyňské doplňky a v neposlední řadě parfémy, s jejichž prodejem značka začala právě v tomto roce.

V 80. a 90. letech se Benetton navíc postaral o pozdvižení okázalou a kontroverzní reklamní kampaní, o níž si ještě dnes čtou knihy všichni studenti reklamy a marketingu. Její autor, fotograf Olivier Toscani, spojil téma boje proti AIDS, rasismu, drogám a válkám s propagací značky a tím ji neuvěřitelně zviditelnil. V rámci této kampaně jsme tedy mohly vidět slavnou fotku muže umírajícího na AIDS v obklopení svých blízkých, modelky odlišných barev pleti pospolu či líbající se jeptišku s knězem.

Ovšem doby provokativních výkřiků, které mnohdy hraničili se zákonem, jsou u Benettonu již minulostí. V současnosti si značka zakládá na serióznosti a na své produkty raději poutá vkusem a typickou barevností.

A tak pokud milujete elegantní sukně, hřejivé svetry, klasické kostými, šaty s originálními vzory, bundy a kabátky, šály či boty… vše najdete pod značkou Benetton, která nepostrádá šmrnc, atraktivitu a hýří od svého počátku barvami.

Protože barevný svět je přeci hezčí!

Článek vytvořila: Kateřina Kočandrlová. Zdroj obrázků: Benetton Facebook

Líbí se vám tato značka? Dejte jí Like!